محبی: وظیفه موسیقی، تعریف داستان فیلم است
کد مطلب : 13785

محبی: وظیفه موسیقی، تعریف داستان فیلم است

تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸
ساسان محبی آهنگساز مستند «حافظ و گوته» معتقد است: وظیفه موسیقی فیلم، تعریف داستان فیلم است. در تمام فیلم‌ها موسیقی نقش تاثیرگذاری دارد، به این شرط که آهنگساز ارتباط موسیقی با تصویر و داستان را به درستی درک کرده باشد.
Share/Save/Bookmark
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، وی در گفتگویی اظهار کرد: پس از آن که فرشاد فرشته‌حکمت ساخت موسیقی «حافظ و گوته» را به من سپرد، در هر زمان ممکن ایده‌ها و اطلاعاتش راجع به فیلم را با من در میان می‌گذاشت تا بتوانم موسیقی مورد نظرش را برای فیلم بسازم. با همین تعریف‌ها من به زبان موسیقی مورد نظر برای فیلم رسیدم.
وی در خصوص ویژگی‌های ساخت موسیقی در فیلم مستند گفت: ساخت موسیقی فیلم مستند تقریبا همان ویژگی‌‌های ساخت موسیقی فیلم سینمایی را دارد. شما درهر دوی آن‌ها باید به داستان فیلم وفادار بمانید و نمی‌توانید لحظه‌های فیلم را نادیده بگیرید یا نسبت به حرکت دوربین بی‌تفاوت باشید.
محبی در ادامه افزود: در این دوره زمانی تفاوت چندانی میان ساخت موسیقی برای فیلم‌های مستند داستانی با فیلم‌های سینمایی -چه کوتاه و چه بلند- وجود ندارد. شاید بتوان گفت تفاوت‌های کوچکی مثل داده‌های این فیلم‌هاست که ایده‌های متفاوتی به آهنگساز برای ساخت موسیقی می‌دهد.
آهنگساز مستند «حافظ و گوته» در پایان گفت: تصور می‌کنم هر آهنگسازی در زمان ساخت موسیقی برای فیلم باید فضای ذهنی نزدیک به فیلم را پیدا کند. برای مثال، "هانس زیمر" برای ساخت موسیقی فیلم «گلادیاتور» به محل فیلم‌برداری می‌رود تا ذهنش به داستان فیلم نزدیک‌تر شود.