موسیقی در مستند حیات وحش به درک مخاطب کمک می‌کند
کد مطلب : 12614

یک آهنگساز مستند عنوان کرد:
موسیقی در مستند حیات وحش به درک مخاطب کمک می‌کند

تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۰
بابک میرزاخانی آهنگساز فیلم‌های مستند «محیط‌بان و پلنگ» و «در گرداب انقراض»، آهنگسازی برای مستندهای حیات‌وحش را حساس و مهم برشمرد و گفت: تم موسیقی در این‌گونه آثار به درک مخاطب کمک زیادی می‌کند.
Share/Save/Bookmark
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، میرزاخانی با اشاره به مستندهای محیط‌‌‌‌بان و پلنگ و در گرداب انقراض، اظهار کرد: این مستندها با موضوع حیات وحش و توجه به محیط زیست ساخته شده و برای انتخاب موسیقی با ظرافت و حساسیت کار شد.
وی درباره آهنگسازی برای مستندهای محیط زیست، گفت: من تاکنون برای چند مستند حیات وحش آهنگسازی کرده‌ام. انتخاب سازبندی و مواجهه موسیقی با اثر در این قیبل آثار بسیار اهمیت دارد و به درک مخاطب کمک زیادی می‌کند.
میرزاخانی گفت: معمولا برای انتخاب موسیقی مناسب برای این آثار چندبار با کارگردان فیلم آزمون و خطا می‌کنیم و در نهایت برای انتخاب تم موسیقی به توافق می‌رسیم.
وی درباره آهنگسازی برای این دو مستند، توضیح داد: مستند محیط‌بان و پلنگ نیاز زیادی به موسیقی نداشت، اما در گرداب انقراض درباره یوزپلنگ ایرانی است و فضاهای مختلفی در مستند ایجاد شده که برای موسیقی فضای کار ایجاد می‌کرد.
این آهنگساز خاطرنشان کرد: معمولا در مستندهای حیات وحش از موسیقی ارکسترال استفاده می‌شود. مستند‌های نشنال جئوگرافی هم از موسیقی ارکسترال استفاده می‌کند.
میرزاخانی گفت: من درباره موسیقی مستندهای محیط زیست پیش‌آگاهی را کنار می‌گذارم و در مواجهه با خود اثر آهنگسازی می‌کنم.
وی گفت: هر دو این مستندها ساخته فتح‌اله امینی است و من سال‌هاست با ایشان کار می‌کنم و همکاری با این مستندساز سخت نیست چون حرف هم را برای انتخاب موسیقی می‌فهمیم.
مستندهای «در گرداب انقراض» و «محیط‌بان و پلنگ» ساخته فتح‌الله امینی در بخش مسابقه ملی (کوتاه) و (بلند) یازدهمین دوره جشنوره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حضور دارند.