حال دوربین های جشنواره خوب بود
کد مطلب : 10978

حال دوربین های جشنواره خوب بود

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
یکی از نامزدهای تصویربرداری جشنواره سینماحقیقت معتقد است: مستندهای ایرانی که در این فستیوال دیدم تصویربرداری های خوبی داشتند.
Share/Save/Bookmark
رضا عبیات تصویربردار « صفر تا سکو» مستندی که کاندید ۶ جایزه از دهمین جشنواره فیلم حقیقت شده به ستاد خبری این جشنواره گفت: حفظ کردن فاصله دوربین با سوژه سخت ترین کار است. این نزدیک و دور شدن دوربین به سوژه باید تا جایی باشد که به حس صحنه لطمه نزند و دوربین را لو ندهد و فیلم از حالت مستند مشاهده گر بیرون نیاید.
عبیات با اظهار خوشحالی از دیده شدن نوع فیلمبرداری این فیلم که برای این رشته هم کاندید شده است گفت: از اینکه تلاش ما دیده شد خوشحالم اما خوشحالی بیشتر من به خاطر دیدن عکس العمل تماشاگر هاست که می دیدم جاهایی که می خواستیم هیجان زده شان کنیم واقعا این حس را می گرفتند.
او با اشاره به اهمیت فضا و رابطه ای که در پشت صحنه دوربین جریان دارد و تاثیرگذاری اش بر آنچه در مقابل دوربین اتفاق می افتد گفت: گروه ما همچون اعضای یک خانواده بود و برای همه مهم بود تا فیلمی را بسازند که بیننده از دیدن آن روی پرده لذت ببرد،خصوصا خانم مصیبی کارگردان «صفر تا سکو »هر روز از روز پیش بانیرو و مهربانی بیشتری گروه را هدایت می کردند و همه این ها باعث می شود تا حال دوربین هم خوب باشد.
عبیات درباره کیفیت فیلمبرداری های جشنواره گفت: مستندهای ایرانی که دیدم تصویربرداری های بسیار خوبی داشتند خصوصا فیلم های « آن دو» ،«ننا»، «آهستگی»،«زنانگی»،«مسافران» و «همجا » و احساس می کنم در این زمینه همه بسیار زحمت کشیده اند.